המוקד הטלפוני של חנויות למוצרי צריכה

מוקדים טלפונים של חברות לייצור או לשיווק מוצרי צריכה שונים יכולים להיות מקורות מידע טובים לשאלות שונות וכך גם לגבי תלונות או לביצוע רכישות או תשלומים. כל אחד, גם מי שאיננו חובב מושבע של קניות וצרכנות, הוא צרכן קבוע של מוצרי צריכה שונים.

מוצרי צריכה כוללים מטבע הדברים את כל אותם המוצרים שצריך בכדי להתקיים – כל אותם מוצרי מזון שונים לילדים ולמבוגרים, כל אותם פריטי לבוש, בגדים, נעלים, הלבשה תחתונה ועליונה. בנוסף מוצרי צריכה כוללים גם תרופות ואביזרי טיפוח וכמובן גם מוצרים לבית, ריהוט וכן הלאה.

שעות פעילות ומספר לקוח

לא קיים מוקד טלפוני אחד המרכז את הטיפול בכל הנושא של מוצרי הצריכה הנדרשים לכולם. משום כך, חשוב לדעת שמוקדי השירות השונים פועלים בשעות פעילות משתנות. מוקדי שירות מסוימים פועלים בשעות הבוקר בלבד, אחרים פועלים גם במשך שעות הערב המאוחרות לטובת הלקוחות.

לפני שמתקשרים למוקד טלפוני מוצרי צריכה כדאי לבדוק לא רק מהו מספר הטלפון של המוקד אלא גם כדאי להכין אמצעי זיהוי במידה ונדרשים לכך או נתון חשוב אחר (למשל מספר תעודת זהות, מספר חשבונית, מספר לקוח וכן הלאה). כדאי לשים לב להנחיות במידה ומדובר במוקד ובו ניתוב שיחות על מנת ליעל את המענה ולא להגיע לנציג המטפל בנושאים אחרים.

הזמנות בטלפון

חלק חשוב מפעולתם של מוקדים טלפונים של חברות למוצרי צריכה הינו ביצוע הזמנות טלפוניות. רשתות לממכר מוצרי מזון, למשל, וכן ספקים של מוצרים לבית או מוצרי אלקטרוניקה מציעים אפשרות לביצוע הזמנות עד פתח הבית. כיום, בהחלט לא חייבים לערוך קניות תוך שיטוט בין המדפים, והאפשרות לבצע את ההזמנה במוקד חוסכת זמן, כסף ומאמץ.

מלבד ביצוע הזמנה של מוצרים בטלפון, קיימת פעילות מול המוקדים גם בנושא של מציאת חלופות למוצרים שונים. במידה ורוצים להזמין מוצר של יצרן מסוים או מוצר בעל מפרט נתון שבדיוק חסר במלאי, נציג השירות יכול לסייע במציאת מוצר חלופי.

פתרון תקלות מידי

מוצרי צריכה מסוימים כמו מכשירי חשמל קטנים או מוצרי חשמל לבית צריכים להיות מתופעלים בצורה נכונה כדי למנוע תקלות. חברות שונות למוצרי צריכה מפילות לא רק מוקד שירות כללי אלא גם מוקד שירות טכני. במוקד הטכני מספקים מענה מוקדנים בעלי הכשרה מתאימה ולעיתים גם טכנאים בכירים.

המוקדנים יכולים לסייע בפתרון בעיות של חיבור לא נכון לחשמל, הם מספקים מענה לשאלות לגבי נוריות תקלה או בעיות אחרות שניתן לספק להם מענה ללא צורך בטכנאי שטח. בנוסף, מוקדי השירות של מוצרי צריכה מסוימים גם פותחים קריאה לטכנאים במידה ובמעמד שיחת הטלפון לא ניתן היה להתגבר על התקלה.

מבצעים, הנחות ואי הבנות

כמעט כל חברה לשיווק, ייצור או אספקת מוצרי צריכה יוצאת מפעם לפעם במבצעי מכירות מיוחדים. לעיתים, פרטי המבצע לא ממש ברורים ולכן, רבים הם המתקשרים למוקדי השירות במיוחד בתקופה שבה מועלה קמפיין פרסומי לגבי מבצע או לגבי מוצר חדש ומפתה.

מוקדי השירות הם פעמים רבות מקור המידע הטוב ביותר לגבי שאלות שונות, לגבי מהות המבצע, לגבי קיומו של מוצר בהנחה בחנות כזאת או בחנות אחרת.

לעיתים, מוקדי השירות מהוות מקור מידע חשוב גם לעובדי הרשתות עצמן, כאשר יש צורך במתן תשובה מוסמכת ללקוח הנמצא בחנות. בכל שאלה, בכל מקרה של אי הבנה, כאשר רוצים לברר הרכב של מוצר, התאמה לשימוש, מיקום של נקודת מכירה וכדומה – המוקד הטלפוני הוא מקור המידע הנכון.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן