מוקד טלפוני של קופת חולים

על פי חוק, כל אזרחי ישראל זכאים לקבלת שירותי בריאות מינימאליים הכלולים ברשימה שמשתנה מעת לעת. רשימה זו ידועה בשם "סל הבריאות".

על מנת לממש את הזכות החוקית הזאת, על כל אזרח בין אם בוגר ובין אם קטין להצטרף לאחת מארבעת קופות החולים – מכבי, מאוחדת, כללית או לאומית.

כל אחת מקופות החולים הללו מעמידה לרשות לקוחותיה (המכונים בלשון מקצועית "מבוטחים") מוקד טלפוני לטובת מענה על שאלות שונות, קביעת תורים ושירותים נוספים.

השירות במוקדים אלה נעשה בכמה שפות ובהן עברית, רוסית, ערבית ולעיתים גם בשפות נוספות כגון אנגלית וצרפתית.

לנוחות מבוטחי הקופות נציג להלן את מספרי הטלפון של המוקדים השונים של קופות החולים, שעות הפעילות שלהם, והשירותים השונים שהם מספקים ללקוחות.

קופת חולים מכבי

מספר הטלפון של מוקד קופת החולים מכבי הינו 3555* או לחילופין 1700-50-53-53. המוקד מחולק לאגפים שונים, ומספק מידע, שירות ותמיכה בהתאם לאגף אליו פונים.

  • מוקד מידע – כאן ניתן לקבל מידע כללי מסוגים שונים לרבות איתור כתובות של מרפאות, משרדים וסניפים בכל הארץ, מידע אודות זכויות מבטחי הקופה, מידע על תוכניות הביטוח המשלימות של הקופה ועוד. שעות הפעילות – מסביב לשעון, 24 שעות ביממה.
  • מוקד אחיות – משמש להתייעצות עם אחיות מוסמכות, בנושאים שונים. שעות הפעילות – מסביב לשעון, 24 שעות ביממה.
  • מוקד זימון תורים – מוקד זימון התורים מאפשר קביעת תור לרופאים השונים. פעיל בימים ראשון עד חמישי 24 שעות ביממה, בימי שישי עד לשעה 13:00 בצהריים ובימי שבת החל משעה לאחר צאת השבת.
  • מוקד פארם – תפקידו לספק מידע והסבר אודות תרופות שונות ודרכי השימוש בהם. פעיל בימים ראשון עד חמישי בין 8:00 בבוקר לשעה 20:00 בערב, וכן בימי שישי מהשעה 8:00 ועד לשעה 13:00 בצהרים.
  • בנוסף, באמצעות המוקד ניתן לקבוע תור ראשוני למכון פיזיותרפיה, לקבוע תור לעובדים סוציאליים ועוד.

קופת חולים מאוחדת

מספר הטלפון של מוקד קופת החולים מכבי הינו 3833* או לחילופין 1-222-3833. המוקד משמש את לקוחות הקופה לקבלת מידע כללי ולזימון תורים. עבור לקויי שמיעה מעמידה הקופה אפשרות ליצור קשר באמצעות משלוח פקס למספר 09-8853666.

בין השירותים שניתן לקבל במוקד נמצאים:

  • קביעת תורים – ניתן לקבוע תור הן לרופאים מומחים והן לצורך ביצוע בדיקות שונות כגון אקו לב, ממוגרפיה, טיפת חלב ועוד.
  • בקשה להצטרפות – במוקד ניתן גם להגיש בקשה להצטרפות לקופה.
  • מידע אודות ביטוחים – ניתן לקבל מידע רחב אודות נושאי ביטוח שונים – ביטוחים משלימים וביטוחים לנסיעות לחו"ל.
  • סדנאות – כאן מעמידה הקופה אפשרות להירשם לסדנאות שונות בנושאי בריאות.

בשונה מהקופות האחרות, הקופה מעמידה מספר טלפון נפרד לצורך קבלת תמיכה באתר האינטרנט. מספר המוקד הטכני הינו 1-800-354-321 ושעות הפעילות הם בימים ראשון עד חמישי בין השעה 7:30 בבוקר לשעה 21:00 בערב ובימי שישי בין השעה 7:30 בבוקר לשעה 13:00 בצהריים.

קופת חולים כללית

מספר הטלפון של מוקד קופת חולים כללית הינו 2700*. לחילופין ניתן להתקשר למספר 03-6333333.

במוקד הטלפוני של הקופה ניתן לקבל שירות במגוון רחב של תחומים. בשל היותו רב תחומי שעות הפעילות של המוקד שונות, בהתאם לסוג השירות המבוקש.

  • מוקד זימון תורים – משמש לקביעת תור לרופאים מומחים למגוון רחב של בעיות והתייעצויות. פעיל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 7:00 בבוקר ל-20:00 בערב, ובימי שישי בין השעות 7:00 בבוקר ל-13:00 בצהריים.
  • מוקד מידע כללי ושירות – מספק מידע רחב בתחומים שונים, החל משאלות כלליות לגבי רופאים מקצועיים וכלליים, דרך כתובות ודרכי גישה למרפאות ומכונים ברחבי הארץ ועוד. פעיל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 7:00 בבוקר ל-20:00 בערב, ובימי שישי בין השעות 7:00 בבוקר ל-13:00.
  • מוקד התמיכה באתר האינטרנט – מספק שירותי תמיכה, תפעול כללי, והתגברות על תקלות שמתרחשות בעת הגלישה באתר הקופה. פעיל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 7:00 בבוקר ל-01:00 בלילה, בימי שישי בין השעות 7:00 בבוקר ל-13:00, ובשבת החל משעה לאחר צאת השבת ועד 01:00 בלילה.
  • מוקד אחיות – מספק מענה מאת אחיות מוסמכות בנושאי בריאות שונים, עשרים וארבע שעות ביממה.
  • שירותים נוספים שניתן לקבל במוקד מקיפים את תחום הרפואה המשלימה, תחום הרפואה האסתטית, רפואת השיניים, שירותים של ביטוחים שונים (ביטוחי כללית מושלם, ביטוחי בריאות לרגל נסיעה לחו"ל) ועוד.

קופת חולים לאומית

מספר הטלפון של מוקד שרות הלקוחות של קופת חולים לאומית הוא 1-700-507-507 או לחילופין הקשה של כוכבית פלוס שם הקופה (כלומר חיוג של * ל א ו מ י ת).

שעות הפעילות של המוקד הן בימים ראשון עד חמישי החל בשעה 7:00 בבוקר ועד לשעה 22:30 בערב, בימי שישי החל בשעה 7:00 בבוקר ועד לשעה 13:00 בצהריים ובמוצאי שבת החל משעה לאחר צאת השבת ועד לשעת חצות.

באמצעות המוקד ניתן לקבל את השירותים הבאים:

  • זימון תורים – קביעת תורים לרופאים השונים.
  • פניות הציבור – בענייני שאלות והגשת קובלנות שונות.
  • קבלת מידע בנושא זכויות מבוטחים, שירותי ביטוח משלימים וביטוחי סיעוד ועוד.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן