מוקדים טלפוניים של משרדי ממשלה

כל ממשלה, במדינה דמוקרטית דוגמת ישראל ,שמה דגש רב על התנהלותה אל מול אזרחי המדינה. ההנחה היא שאלה יכולים לפנות למשרד הממשלתי הרלוונטי בכל נוגע שהוא, ולקבל מענה מהיר ואיכותי.

גם כיום, בעידן האינטרנט, חלק ניכר מהתקשורת שבין האזרח הקטן לממסד נעשית באמצעות המוקדים הטלפוניים השונים של משרדי הממשלה, אליהם נתייחס במאמר זה.

מטרת המוקדים הטלפוניים

המוקדים הטלפוניים של משרדי הממשלה נועדו, אם כן, לאפשר לאזרחים ליצור קשר עם המשרד הרלוונטי. יכולה זו להיות פניה לצורך קבלת מידע, ביצוע פעולות מסוימות או אפילו העברת תלונה בנושא מסוים, לטיפולו של חבר הכנסת הרלוונטי.

נקודה מרכזית שראוי להדגיש, היא שתחום הפעילות של המשרד הממשלתי האמור יגדיר, במידה רבה, את השירותים הניתנים במסגרתו. המוקד הטלפוני של משרד הפנים, למשל, יהיה הכתובת האידיאלית לברר כיצד ניתן לחדש את הדרכון, למשל, וכן בסוגיות הנוגעות לנישואין, למרשם אוכלוסין וכן הלאה.

משרד הבריאות, אם ניקח דוגמא נוספת, מחזיק מוקד טלפוני דרכו האזרח יכול לברר על תרופות מסוימות הנכללות בסל התרופות, לקבל מידע על התנהלות בנושאים בריאותיים שונים וכן הלאה. בשבועות האחרונים, לדוגמא, מוקד זה כמעט קורס תחת פניות של הורים מודאגים, המעוניינים לברר על החיסון כנגד מחלת הפוליו.

חשיבותו של מוקד התשלומים הממשלתי

בנוסף על הנאמר מעלה, יש להדגיש כי המוקדים הטלפונים של משרדי הממשלה נועדו, בחלקם, למלא תפקיד חשוב אחר. דרכם יכול האזרח לבצע תשלומים מסוימים, הנדרשים מעצם היותו תושב מדינת ישראל.

כך, למשל, אגרות מסוימות, חובות או קנסות, אשר ניתן לשלם, באמצעות המוקד, בהתבסס על כרטיס אשראי בלבד. עם זאת, היות וחלק ניכר מהשירותים מבוססים על משלוח טפסים מצידו של האזרח, אין לבנות תמיד על דרך התנהלות זו בלבד.

עקב רגישות העניין, מיותר אולי לציין, מוקדים אלה מאופיינים ברמות הבטיחות הגבוהות ביותר שיש כיום. החשש שמא הפרטים האישיים של האזרח יודלפו לצד שלישי אינו קיים, למעשה. האדם, כתוצאה, יכול לשוחח עם הגורמים הרלוונטיים במשרד הממשלתי, וזאת בידיעה שפרטי הפנייה שלו יישארו חסויים.

כך פונים נכון

מעוניין ליצור קשר עם אחד ממשרדי הממשלה? יפה מאד. על מנת שפנייתך תהיה האפקטיבית ביותר, מומלץ מאד לברר, מבעוד מועד, את תחומי הפעילות של כל מוקד ומוקד.

לא פעם, יש מספר טלפון נפרד לכל אחת מהמטרות – חשוב שלא לבזבז זמן יקר בפניות שווא למוקדים שאינם רלוונטיים, ולחשוב בדיוק איזה מוקד יכול לספק את המענה המלא ביותר.

באתרי משרדי הממשלה השונים ניתן לראות את שעות הפעילות של המוקד. רוב המוקדים, מעצם היותם כאלה, אינם פעילים בשעות הלילה או בסופי שבוע.

נקודה מרכזית נוספת שיש לתת עליה את הדעת היא מהות המוקד: האבחנה העיקרית היא בין מוקד טלפוני המאויש על ידי אנשי המשרד הממשלתי האמור, לבין מוקד אוטומטי, דרכו ניתן לבצע פעולות מוגדרות מראש.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן