מוקד טלפוני של רשות המיסים

כל אזרח ישראלי, מעצם היותו כזה, נדרש לשלם למדינה מיסים: בכל תלוש משכורת, בכל הכנסה או אפילו בכל רכישה בסדר גודל משמעותי.

בנוסף על כך, הרי שתחום המיסים הוא אחד המורכבים ביותר שניתן להעלות על הדעת. ההתנהלות אל מול רשות המיסים מעסיקה את מרבית תושבי ישראל, שכירים ועצמאיים כאחד, והיא לא תמיד ברורה.

כאשר האזרח הישראלי זקוק למידע בנושא מיסים בישראל (כפי שקורה לא מעט), וכשברצונו לבצע פעולות שונות הקשורות להתנהלות שלו בתחום, יכול מוקד רשות המיסים לסייע לו בכך.

הנה כל מה שעליכם לדעת על המוקד הפועל מטעמה של רשות המיסים, כמו גם על דרכי יצירת הקשר עימו.

השירותים המגוונים של המוקד

לפני מספר שנים, במעמד חגיגי בנוכחות סגן שר האוצר ומנהל רשות המיסים, נחנך המוקד הטלפוני החדש מטעמה של רשות המיסים, שתפקידו, כמובן, לצמצם עד למינימום את הגיחות של האזרח הישראלי הממוצע לסניף הרשות הקרוב לביתו. מוקד זה, המופעל במסגרתה של חטיבת שירות הלקוחות ברשות, מבוסס על אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, המאפשרים, בין השאר, ניהול ובקרה על השיחות המתקבלות אליו, כמו גם מאגרי נתונים מקיפים.

התפקיד העיקרי הראשון של מוקד רשות המיסים הוא להעניק למתקשרים אליו מידע מהותי באחד הנושאים הרבים הנמצאים תחת אחריותה של רשות המיסים. המתקשר יכול לקבל מידע על הכתובות המדויקות, שעות הפתיחה והשירותים השונים הניתנים בסניפי רשות המיסים, הפזורים לכל אורכה של מדינת ישראל. בנוסף, משמש המוקד לקבלת מידע טכני על נושאים מגוונים הנוגעים לרשות המיסים,ביניהם ניתן למנות:

  • תיאום מס, וביצוע תיאום מס באמצעות האינטרנט
  • הגשת תביעות בנוגע למענק הכנסה
  • ניכויי מס במקור
  • הכנת דוח שנתי על הכנסות יחיד, עוסק פטור או מורשה
  • אישורים על ניהולי ספרים
  • מערכות מידע בתחום הנדל"ן
  • דיווחי מס של מעבידים ומנכים

ההיבט השני של המוקד הטלפוני, המעשי מעט יותר, כולל כבר תשלום של מיסים, הלכה למעשה, באמצעות שירות התשלומים הממשלתי. זהו מענה אנושי ממוחשב, באמצעותו ניתן לשלם מיסים או חובות מסוגים שונים בתוך שניות, באמצעות כרטיס אשראי, ובאופן מאובטח ביותר. גם כאן, המטרה העיקרית היא להקל על האזרח, ולמנוע ממנו את המאמצים הכרוכים בהגעה לסניפי רשות המיסים.

פרטי התקשורת

כתובת למשלוח דואר: רחוב בנק ישראל 5, קרית הממשלה החדשה, ת"ד 320, ירושלים. מיקוד: 91010.

מוקד מידע טלפוני: 02-5656400 או 1-2224954 או 4954*.

שעות פעילות המוקד: ימים א'-ה', 8:15-16:00.

פקס: 02-6664011.

אתר מוקדים טלפוניים הוקם במטרה  להעניק לגולשים אפשרות ליצור קשר מהיר ונוח עם כל הגופים החשובים בישראל. 

תוכן עניינים

דילוג לתוכן