על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ניתן למנות בישראל לא פחות מרבע מיליון מובטלים. אם זה לא מספיק, הערכות רבות מדברות על עלייה משמעותית במספר המובטלים – ללמעלה מ-300,000, תוך שנה אחת.
לשכת התעסוקה לא תוכל להפסיק לחלוטין את האבטלה בישראל, כמובן, אך בהחלט יכולה להעניק סיוע מתבקש למחפשי העבודה למיניהם.
לשכת התעסוקה פועלת בישראל מכוח חוק שירותי התעסוקה, 1959. מאז, היא התפתחה בצעדי ענק, ומגיעה כיום כמעט לכל יישוב בישראל. בסך הכול, ניתן למנות כמעט 80 סניפים של לשכות התעסוקה בישראל. ועם זאת, חשיבותו של מוקד שירות הלקוחות מרכזית אף היא.
מה מבצע המוקד הטלפוני?
המוקד הטלפוני של לשכת התעסוקה, מיותר אולי לציין, אינו הכתובת בה ניתן לשמוע על הצעות עבודה שונות, שימנעו את הצורך של אדם מסוים להמשיך ולהגיע ללשכה. תחת זאת, המוקד נועד לסייע במספר דרכים אחרות.
ראשית, הוא יכול להעניק מידע חיוני על שעות הפעילות של כל לשכת תעסוקה, דרכי יצירת הקשר עימה וכן הלאה. מידע זה זמין אמנם באינטרנט, אך יש לא מעט אנשים שמעדיפים, או נאלצים, לחפש אחר המידע הזה בדרך המסורתית יותר. בהמשך לכך, יכול המוקד גם להעניק מידע על קורסים והכשרות מקצועיות הנעשים מטעמו.
המוקד הטלפוני של לשכת התעסוקה מוגדר כמוקד שירות ותמיכה. ככזה, הוא מעניק גם מידע חשוב למחפשי העבודה באשר הם: למשל, בכל הנוגע לסכומי האבטלה, או לתדירות שבה נדרש להגיע לחתום בלשכה, בהקשר הזה. מידע אחר שמוענק במוקד זה נחשב לכללי הרבה יותר. יהיו אלה טיפים למחפשי עבודה, מדריכים לכתיבת קורות חיים, רשימת קורסים מקצועיים או הכשרת מקצועיות וכן הלאה.
מן הצד השני של המתרס, ברור שהמוקדים הטלפוניים של לשכות התעסוקה יכולים לשרת גם מעסיקים פוטנציאליים. כאשר אלה מחפשים עובדים לתפקיד מסוים, באפשרותם להודיע על כך ללשכת התעסוקה, שתנסה לאתר עבורם– מתוך מאגר מחפשי העבודה שלה – את המועמדים הרלוונטיים ביותר. צעד שכזה חוסך מאמצים רבים מצידו של בעל העסק, בעיקר על רקע העובדה שלשכת התעסוקה אף פועלת בתחום של הכשרת עובדים.
פרטי התקשרות
מוקד שירות ותמיכה –
טלפון: 1-700-704021.